Skrevet av Emne: Regler  (Lest 14603 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dande

• Administrator
    • Vis profil
Regler
« på: 22 Februar 2010, 14:55:20 »
Regler for Karsk Køppen 2010

1. Turneringen

§1.1 Generelt om reglene
§1.1.1 Vennligst ta deg tiden å lese gjennom disse reglene. Det at man ikke har lest eller forstått reglene, er ikke en god nok grunn til å bryte dem
§1.1.2 Disse reglene gjelder ved alt som har relasjon til Trønderbataljonen (forum/hjemmeside/irc).
§1.1.3 Disse reglene skal følges av alle spillere ved Trønderbataljonens turnering.
§1.1.4 Påmelding forutsetter at man aksepterer disse reglene.

§1.2 Generelt om turneringen
§1.2.1 Turneringen vil bli spilt som "Double Elimination"
§1.2.2 Turneringen vil bli spilt i "Conquest Mode"
§1.2.3 Kampene vil bli spilt med 8 spillere på hvert lag
§1.2.4 Maplist: Arica Harbor, Atacama Desert, Laguna Alta, Laguna Presa, Panama Canal, White Pass
§1.2.5 Tidskjema og Brackets vil bli informert om i informasjon tråden. Her
§1.2.6 IRC kanalen #tronderbataljonen vil bli brukt som kontakt form mellom klaner og turneringens admins. Det er derfor et krav at hver klan har minst en identifiserbar medlem på kanalen til alle tider, ideelt sett så burde klanleder/Kontaktperson være denne personen.

§1.3 Straff
§1.3.1 Walkover - Stiller man ikke til kamp, vil motstander få Walkover.
§1.3.2 Trekk av tickets – Man får redusert et vist antall tickets, antallet avhenger av situasjonen.
§1.3.3 Tap av kamp – Man blir fradømt seieren.
§1.3.4 Utestengelse av spiller – En spiller kan bli utstengt for et vist antall kamper eller fra hele cupen.
§1.3.5 Advarsel – En klan eller en spiller kan få beskjed om å skjerpe seg, neste straff vil bli mer alvorlig.

§1.4 Oppførsel
§1.4.1 Vi forventer at alle spillere i turneringen oppfører seg sportslig.
§1.4.2 Om en klan eller en spiller fremviser dårlig oppførsel ingame, på forum eller via andre medier i sammenheng med en kamp eller turneringen vil dette kunne medføre straff i henhold til §1.3. Straffen man vil mota, avhenger av hvor grov situasjonen er.

2. Teams

§2.1 Lineup
§2.1.1 Lineup vil bestå av minimum 12 spillere.
§2.1.2 Turneringen er i hovedsak for norske klaner, men det er tillat med utenlandske spillere.
§2.1.3 I en kamp skal det være 75% norske spillere, altså 6 av 8 spillere skal være norske.
§2.1.4 Hvis det blir ledig plass i turneringen, kan det åpnes for klaner som ikke tilfredsstiller §2.1.3
§2.1.5 Selv om klaner har fått dispensasjon fra 2.1.3 betyr det ikke at alle klaner får samme dispensasjon.
§2.1.6 Klanene må selv forklare reglene til sine utenlandske spillere, da turneringen hovedsaklig er for norske klaner.
§2.1.7 Hver klan må ha ett unikt navn og tag, slik at man kan lett skille klanene fra hverandre.
§2.1.8 Hver klan får legge til 5 spillere iløpet av turneringen
§2.1.9 PBGuid til en spiller som skal spille kamp skal være oppført, om signup er stengt kontakt en admin (mail/irc/xfire) med denne spillerens pbguid

§2.2 Spillerne
§2.2.1 Bare spillere som er registrert i en klan kan spille for den klanen i denne turneringen
§2.2.2 Spillere som er registrert i en klan kan ikke spille for en annen klan i den samme turneringen
§2.2.3 Å utgi seg for å være en annen spiller eller person vil man bli straffet med utestengelse fra turneringen. Forsøk på å omgå regelverket ved å "fakenicke" vil straffes på samme måte.

3. Kamp

§3.1 Før, under og etter kampen
 - Før:
§3.1.1 Klanene skal være representert med minimum en spiller på turneringens IRC-kanal (#tronderbataljonen), og det senest 30 minutter før planlagt kampstart. Vedkommende skal bruke en tag eller ett nick som tydelig viser hvilken klan han representerer.
§3.1.2 Klanleder/Kontaktperson skal ta kontakt med motstander og avtale server, etter enighet utveksles det server informasjon.
 - Under
§3.1.3 Starte kampen (hentet fra ESL)
1. Det er 2 squads med alle spillerne, bare 1 spiller fra hver squad har lov å spawne
2. En fra hvert lag skriver ready i chat når de er klare til å starte
3. Alle 4 spillerne som spawnet tar screenshot når man kan se begge lags "READY" på skjermen
4. Dette vil være bevis på at det er bare 2 spillere i live og de resterende 6 er døde (og at man er i mainbasen)
§3.1.4 Tillate kit:
Assault
- All weapons
- 40MM Smoke grenade
- 40MM Shotgun
- Ammo box
- Extra Ammo
- Red dot sight
- Magnum Ammunition
Engineer
- All weapons
- RPG-7
- Repair tool
- Extra Ammo
- Red dot sight
- Magnum Ammunition
Medic
- All weapons except M60
- Medic kit
- Defibrillator
- Extra Ammo
- Red dot sight
- Magnum Ammunition
Recon
- All weapons
- C4
- Motion Sensor
- Extra Ammo
- Red dot sight
- Magnum Ammunition
Secondary
- All weapons
§3.1.5 Tillate kjøretøy spesialiseringer:
- Alle
§3.1.6 Det er forbudt til å bruke C4 til å drepe motstander eller ødelegge bygninger, men den kan bli brukt for å ødelegge mindre objekter som broer, trær og stasjonære våpen.
§3.1.7 Bruk av ulovlige våpen og perks vil føre til tapt kamp
§3.1.8 Mot enden av runden må alle følge med score og ta screenshot!
 - Etter
§3.1.9 Etter ferdigspilt kamp skal Klanleder/Kontaktperson skrive inn resultatet i resultats tråden. Her.
§3.1.10 Screenshot fra kamp beholdes i minst 24 timer etter kamp
§3.1.11 Endelig resultat kommer av hvor mange runder vunnet, samt hvem som har mest tickets.
Feks.
Hvis Team 1 vinner begge rundene så er det åpenlyst at Team 1 får 3-0 i sluttresultat.
Hvis Team 1 vinner en runde og Team 2 vinner en runde og Team 1 har flere tickets enn Team 2 så er sluttresultatet 2-1.
Mulige sluttresultat er 3-0, 2-1, 1-2, 0-3

§3.2 Server
§3.2.1 Serversettings:
         » Friendly Fire: on
         » PunkBuster: on
         » Killcam: off
         » 3D-spotting: off
         » Hardcore: off
« Siste redigering: 12 April 2010, 19:01:12 av Dande »

Cpt.NeMo

• *
    • Vis profil
Sv: Regler
« Svar #1 på: 12 April 2010, 08:48:29 »
Sitat
3. Alle 4 spillerne som spawnet tar screenshot når man kan se begge lags "READY" på skjermen

Jeg har dessverre ikke funnet ut hvordan jeg tar SS enda, knapp er dette default på?

dezso!

• *
    • Vis profil
    • v2^
« Svar #2 på: 12 April 2010, 11:05:37 »
Ser ikke ut til at det er noen funksjoni bc2 for dette. Da bør det heller ikke stå som regel.
Kan ikke kreve 50stk må installere 3dje part capture prog før kampene. Er masete nok å lete opp pb guid på alle :P  (selv om ingame nick er unikt nok).

Dande

• Administrator
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 April 2010, 11:14:09 »
kan ta screenshot via fraps/xfire.. screenshot er en viktig del av alle typer klanspill for både score og om det skulle komme noen konflikter ingame
pbguid må dere ha for CB, ESL og sikkert andre turneringer.. så det er nå greit å få gjort det engang for alle, så har dere alle pbguids til neste gang dere skulle trenge dem.

dezso!

• *
    • Vis profil
    • v2^
« Svar #4 på: 12 April 2010, 11:29:32 »
Å kreve SS av "klanledere" er greit, men vi kan ikke kreve dette av alle når IKKE spillet støtter det....
Det synes jeg er for drøyt. Det er greit der spillet har en funksjon for det.
Vet ikke av noen i klanen som har xfire. Og fraps gir bare 30 fps (sies det). Ergo dårlige alternativer.

(Til info så endret PB guid seg ved en update ved påsketider --> merarbeid. Så den er ikke spikret i stein. Off topic)

Dande

• Administrator
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 April 2010, 15:59:52 »
er det denne regelen du tenker på? "§3.1.7 Mot enden av runden må alle følge med score og ta screenshot!"
det er nok litt feilformulering av meg, absolutt alle må ikke ta screenshot.. er nok med at en person gjør det..
Om jeg hadde skrevet at klanlederne skulle ta screenshot av sluttscore og han/de er død i sluttsekundene, han/de har null sjans å få tatt screenshot eller engang se hva score er (det har iallefall hendt meg).
Da er det greit å ha noen andre som kan ta screenshot for deg..

Var vel ikke PBguid som endret seg i påsketider, var vel heller EA som lagde en egen guid..
vet ikke hvor eller hva den skal brukes til.. men PBguid er da fortsatt den samme.

dezso!

• *
    • Vis profil
    • v2^
« Svar #6 på: 12 April 2010, 16:06:14 »
Var denne vi siktet til;
§3.1.3 Starte kampen (hentet fra ESL)
1. Det er 2 squads med alle spillerne, bare 1 spiller fra hver squad har lov å spawne
2. En fra hvert lag skriver ready i chat når de er klare til å starte

Men tror jeg skjønner den nå :P
Bør være gjennomførbart at 2-3 på hvert lag har et captureprog tilgjengelig.

Ang PB så er jeg rimelig sikker på at den endret seg. For jeg la inn en haug med guids i forhold til første kickoff.
Men nå etter påske måtte jeg oppdatere alle... Om noen ikke har oppdatert hva de postet før påske; sjekk igjen ;)

Dande

• Administrator
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12 April 2010, 16:19:01 »
ookei, PBguid har faktisk endra seg.. faen..
Da ble faktisk alt straks verre ;s

Hedgehog1337

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12 April 2010, 17:52:37 »
Er jo bare å trykke ESC når du dævver så kommer scoreboarden opp altså? Er iallfall sånn jeg sjekker scoreboarden når jeg er dø..