Skrevet av Emne: G15 rengjøring  (Lest 243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
G15 rengjøring
« på: 29 April 2011, 09:23:38 »
Mitt andre G15 fikk seg et ublidt møte med ei flaske cola eldste gutten veltet i tastaturet om tirsdagen, det blinket litt og så ble det svart (veldig stor mengde væske).

Så gutten ble sendt i seng og startet arbeidet med å plukke det i stykker, skruvde opp baksiden, tok av lcd display (veldig tynne flate kabler og veldig trangt).
Plukket ut taster og vasket flittig i vei, salo og lunket vann. skylte med litt varmere, inn på badet og frem med konas hårføner (ene tasten smeltet litt men men).

Rent og tørt la inn igjen gummi matte, lurte inn tynne kabler og skrudde sammen, alt så ut til å fungere fint, meeeeeen.... shift reagerte ikke, trykket jeg shift fungerte ingen andre knapper samtidig, ikke store bokstaver ikke mulig å sprinte i spill osv. Noe surt og irriterende så plukket i stykker igjen og sjekket etter om noe kunne være vått ennå eller annet som blokkerte. Fant ingenting men vasket gummi matten en gang til.

Sammen nok en gang, ikke F.... om den ville fungere, koblet fra LCD displayet mens tastaturet var tilkoblet og voila shift og alt fungerte igjen. Men LCD er nå artig og ha da, koblet det på igjen men da var shift død igjen og tastaturet blinket villt når den ikke fikk kontakt med LCD. Fjernet den minste ledningen fra tastatur knappene til displayet og koblet tilbake strømmen og det fungerte, skjermen lyser, tastaturet fungerer men displayet vil ikke vise noe som helst.

Det er mitt andre G15 hvor akkurat den samme LCD display ledningen har feilet, plukker den ut en gang så vil ikke shift/ctrl fungere i ettertid. Elektriker på boks hjalp heller ikke, jeg ser en liten ripe på et kontakt punkt på lcd ledningen, at det skal være nok til at shift slutter å fungere er merkelig nok. Kobler til så fungerer skjermen og alt der helt fint, men shift ikke F...

Det er den eneste store svakheten jeg vet om med G15, skal du rengjøre det ordentlig må du av med LCD displayet og dermed dør ctrl/shift/alt når du skrur det sammen igjen. Dette er det andre G15 hvor akkurat samme har skjedd. Veldig irriterende.

Rozzoe

• Clan Leader
  • Administrator
  • Clanleder
    • Vis profil
    • Trønderbataljonen Lan Party @ 2007 | Battlefield Series
Sv: G15 rengjøring
« Svar #1 på: 29 April 2011, 12:49:50 »
Det hørres ut som om du skulla besøkt datadoktorn :) -> MEG :)

-
Rozzoe [cl]...

If idiots could fly, the internet would be an airport...

landstad

• TB Premium
    • Vis profil
    • www.cplpro.org
« Svar #2 på: 29 April 2011, 14:28:53 »
eller bare ikke gris til tastaturet/?  :lol:
mener det ligger noe 40% i mitt, tastatur fungerer enda da. uten om win7 knappen. som aldri har fungert :console:

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 April 2011, 19:33:05 »
Fikk liv i LCD displayet igjen, alt utenom noen knapper rundt selve lcd displayet, mistenkte gjenværende fukt eller noe sånt som gjemte seg så skrudde alt grundig i stykker og la det ut på badegulvet og skrudde opp varmekablene. Fikk liv i noe mer, men fortsatt ser det ut til at den ene kabelen som går fra knappene rundt LCD displayet til displayet og resten av tastaturet på en eller annen måte ødelegger shift.

Jeg er litt for avhengig av å ha det rent i tastaturet til at jeg klarer å ha en ikke funksjonabel knapp eller kliss i det. WTB koblingsskjema for G15.

Antar at siden jeg har 3 screen snart oppe så møtte selvsagt noe annet gå i stykker, trodde det hold at den ene disken knakk sata kontakten på da det var dårlig kontakt så jeg dro ut ledningen og kontakten ble med. Begynner å legge unna litt til en ny pc til neste år, da med en big tower. (Litt intel sponsing hadde gjort seg i de tider:P Nei, AMD er ikke aktuelt de har ikke vært på topp siden socket A, men avventer kanskje bulldozer om de har 8 core til en fornuftig pris). Er den tiden på året, ting knekker og kollapser... Typisk.

lilpinoy

• TB Medlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29 April 2011, 21:09:42 »
eller bare ikke gris til tastaturet/?  :lol:
mener det ligger noe 40% i mitt, tastatur fungerer enda da. uten om win7 knappen. som aldri har fungert :console:

jooo, den fungert på lane,, 1 gång  :innocent:

E.C.Dhals

• TB Medlem
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 April 2011, 10:13:19 »
siden socket A du liksom, har du glemt Socket 754 og Socket 929, etter det tok intel føringa.

Det blir innkjøp av bulldozer på meg når den kommer.

Rozzoe

• Clan Leader
  • Administrator
  • Clanleder
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30 April 2011, 22:04:02 »
siden socket A du liksom, har du glemt Socket 754 og Socket 929, etter det tok intel føringa.

Det blir innkjøp av bulldozer på meg når den kommer.

Socket 939 el. 940 tenker jeg :) Litt flisespikkerier...

-
Rozzoe [cl]...

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30 April 2011, 23:02:09 »
tja, blitt litt gammel og glemsk vettu, men bulldozer om det holder hva de lover og de faktisk slipper den i år blir spennende å se. Har startet build av ny pc, fant toweret jeg skulle ha til halv pris så da var jeg i gang.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354716

Fullfører ingenting på den før mot bf3 release, handler litt etterhvert som jeg vet hva jeg kan få. Ram, strøm og diverse små plukk blir det etterhvert.
Lurer på om Nvidia kommer ut med 6xx serien i tide, litt spent på den kepler generasjonen. (holder meg til nvidia så jeg kan fortsatt bruke mitt nåværende gtx 285 til sekundær kort for physx/sli/andre skjermer). Største problemet nå er at kjerringa maser om å skifte ut sofaen og nye kommoder, og ny kjøkken og ny bil og da må vi male om og..... kjenner vel regla.

Rozzoe

• Clan Leader
  • Administrator
  • Clanleder
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Mai 2011, 00:40:50 »
Største problemet nå er at kjerringa maser om å skifte ut sofaen og nye kommoder, og ny kjøkken og ny bil og da må vi male om og..... kjenner vel regla.

Ja, gjett om!!!

Been there, done that!!! x³
-
Rozzoe [cl]...