Skrevet av Emne: Ny pc til BF3? Diskuter her  (Lest 420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
Ny pc til BF3? Diskuter her
« på: 03 Mai 2011, 19:54:41 »
Vi er vel flere som drømmer om en ny build til BF3, meg selv inkludert, med mindre oppgraderinger har mitt LGA775 C2Q nådd sin levetid her i huset. Nytt kabinett er kjøpt inn en Antec 1200 big tower, fikk det i dag og er veldig fornøyd, masse plass og beste ventilasjons løsning jeg har sett så langt.

Så hva skal puttes inn i boksen denne gangen?
Jeg har en grense på ikke for mye over 11-12K denne gangen (blir ikke noe ferie i år heller visstnok).
AMD er generelt billigere, men har vært mindre overklokkingsvennlig. Mange går for I5 sandy bridge 2600 er mye for pengene, tåler en 4 ghz overklokk uten for mye krøll. Men så var det prisen da.

AMD kommer med sin neste store bombe Bulldozer, om lekkasjene og rykter holder noenlunde vann skal den 8 kjerne versjonen ha 8mb cache (min nåværende 4 kjerne har 12). Og visstnok yte dobbelte av nåværende phenom og opptil 50% bedre enn nåværende I7 intel. Og den skal være ute i slutten av juni eller tidlig Q3 om det stemmer. Om den prismessig er på rekke med andre AMD cpu'er blir vel det som blir det neste.

Og så senere kommer også Scorpius som er en gpu innebygd med en bulldozer cpu.
Masse leketøy en får lyst på.

Tenker DDR3 1600-1866 12-24gb (vurderer å kjøre ramdisk:P), en SSD eller 2 i raid. Skjermkort har jeg ikke helt bestemt meg, kommer an på om nvidia får pushet ut kepler eller ikke. Min gtx 285 holder ennå en stund i allefall. Men blir antakelig nvidia i alle tilfelle (aldri vært heldig med mine ATI kort).

Hva er deres tanker om hva som er verdt å satse på for en ny build i dette året?
Eneste som er sikkert er at min LED skjerm, G15 og MX620 mus og Extreme 3d Joystick blir.

punnaniboy

• Sikkerhets konsulent
  • TB Premium
    • Vis profil
Sv: Ny pc til BF3? Diskuter her
« Svar #1 på: 03 Mai 2011, 22:42:21 »
kjøp dæ mac

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 Mai 2011, 00:20:03 »
kjøp dæ mac
*Holder opp Windows bibelen* Be gone satan! :D

Vaffe

• Vaffelsteiker og den som hold gamera me strøm.
  • Administrator
  • Ska det værra ei vaffels sjø?
    • Vis profil
    • www.tronderbataljonen.com
« Svar #3 på: 04 Mai 2011, 16:58:55 »
hahahaha:P

ska nok bestille nye dela t ny pc i juni:) glede mæ som en unge t det:)

En av de få:)

Å den eneste 1:)

Kahrax

• TB Medlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Mai 2011, 21:48:54 »
Går nok med noen planer, skal innrømme det. PC'n min klarer et år til iallefall så for min del blir det nok kun med nytt skjermkort og skjermer. Jeg har lenge siklet på ATI eyefinity. Et 24" eller 27" 3x1 skjermoppsett ville sikret meg evig plass i nerd heaven og ett år til som singel. Kom skatte- og feriepenger sir jeg bare! http://www.youtube.com/watch?v=Tm_8oc9huEg

Vaffe

• Administrator
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 Mai 2011, 22:43:35 »
hehehe:) singel livet ftw:)

blir nytt hovedkort, men e ikke sikker på om det blir intel eller amd, det meste blir nytt, bortsett fra skjerm, tastatur å mus.

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Mai 2011, 10:12:38 »
http://www.techspot.com/news/43631-amd-announcing-fx-and-a-series-apus-in-june-performance-estimates-leaked.html

AMD bulldozer skal være i samme klasse som Intels nye sandy bridge 2600K, men har dobbelt så mange kjerner. Ser ut til at release tidspunktet er blitt flyttet til sent juli for serie A cpu og deretter senere for FX serien med 8 kjernen. Noe som er skuffende da tidligere var slutten av juni som var slipp datoen. Fortsatt spent på første reviews på Bulldozer og se hva en kan presse ut av den.

Når det kommer til SSD disker er det vel bare OCZ vertex 3 som er aktuelt de setter standarden nå om dagen og er i flere tilfeller over dobbelt så bra som konkurrentene. 550/500 R/W.

Ram sikler jeg litt på G.Skill Ripjaws X serien, men jeg er hva de kaller entusiast og bruker vel mange uker etter en ny build til å teste grensene på hva jeg kan presse ut av systemet.

Fått med dere at BF3 trailer med dev kommentarer er sluppet forresten?
http://www.facebook.com/battlefield?sk=app_205494772808486

Vaffe

• Administrator
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Mai 2011, 17:48:03 »
hehehe gidder ikke drive å presse pcn min:P

men det blir nok amd på mæ, satt å så på priser i går å blei vettskremt.

Rozzoe

• Clan Leader
  • Administrator
  • Clanleder
    • Vis profil
    • Trønderbataljonen Lan Party @ 2007 | Battlefield Series
« Svar #8 på: 07 Mai 2011, 16:09:14 »
Ifølge Kahrax har jeg visst passert "nerd heaven" nå, som eier av 2x24" BenQ på benken min :)

Eh, nei det var visst 3x1 for å passe inn der ja ;)

-
Rozzoe [cl]...

If idiots could fly, the internet would be an airport...

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16 Mai 2011, 16:33:04 »
Kom over en 950W PSU til under 700 på komplett, chieftec er ikke av de beste men vil duge til mitt bruk, har lett en god stund etter en Corsair som faller inn i budsjettet. (Chieftec var nedsatt 50% i pris).
Så da er Strøm og kabinett i boks.

Faller litt for fristelsen og tenker å investere i en SSD på denne builden og da blir det OCZ Agility 3 eller vertex 3, agility og vertex er noe det samme men agility er litt billigere. 120GB.
Skjermkortet har valget falt på AMD 6970 og utvider med et til i Crossfire senere (slår GTX 570 i de fleste tester og får tak i to), jeg vet den nye generasjonen kommer i høst, men har fått solgt min gamle maskin for 9000 og da har jeg et mellom legg på ca 3000 inkludert frakt for en ny maskin så da kan jeg ikke vente lenger enn til slutten av juni med å bygge. Prosessor blir vel I2600K, 2500K er litt billigere men driver litt med video encoding og da kommer de ekstra hundre lappene for å få med Hyperthreading til sin rett.

Hovedkort blir det et av Asus nye Z68 chipset, SSD caching blir fine saker med dette.
Ram går jeg fortsatt for G.Skill ripjaws-X kits antakelig, starter med 8 så får jeg utvide om jeg finner lysten på mer/tilbud.

nOcK

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Juni 2011, 22:12:46 »
http://www.techspot.com/news/43631-amd-announcing-fx-and-a-series-apus-in-june-performance-estimates-leaked.html

AMD bulldozer skal være i samme klasse som Intels nye sandy bridge 2600K, men har dobbelt så mange kjerner. Ser ut til at release tidspunktet er blitt flyttet til sent juli for serie A cpu og deretter senere for FX serien med 8 kjernen. Noe som er skuffende da tidligere var slutten av juni som var slipp datoen. Fortsatt spent på første reviews på Bulldozer og se hva en kan presse ut av den.

Når det kommer til SSD disker er det vel bare OCZ vertex 3 som er aktuelt de setter standarden nå om dagen og er i flere tilfeller over dobbelt så bra som konkurrentene. 550/500 R/W.

Ram sikler jeg litt på G.Skill Ripjaws X serien, men jeg er hva de kaller entusiast og bruker vel mange uker etter en ny build til å teste grensene på hva jeg kan presse ut av systemet.

Fått med dere at BF3 trailer med dev kommentarer er sluppet forresten?
http://www.facebook.com/battlefield?sk=app_205494772808486

Med alle de 6 eller 8? kjernene, de har jo ingen støtte så vidt jeg vet til gaming:P just saying, men veldig mye kraft for pengene absolutt :)

nOcK doesn\'t have hair on his testicles, because hair does not grow on steel.

To catch me, you gotta be fast
To find me, you gotta be smart
But to BE ME!! DAMN! You must be kidding

M.C. Hammer learned the hard way, that nOcK can touch this!

E.C.Dhals

• TB Medlem
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03 Juni 2011, 10:21:05 »
bc2 støtter 6 kjerner, så bf3 kommer sikkert til å støtte mere enn det.

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03 Juni 2011, 11:26:42 »
Mange nye spill gjør god bruk av flere kjerner (omsider). Så 8 kjerner er ikke å kimse av så lenge en fortsatt har hastighet god nok pr kjerne til oppgaver som ikke utnytter de alle. Både pose og sekk altså. Bulldozer er blitt utsatt fordi den ikke var rask nok pr kjerne i følge kildene.

nOcK

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08 Juni 2011, 23:30:11 »
daså, men da frister en I7 hexa til sommern :)

nOcK doesn\'t have hair on his testicles, because hair does not grow on steel.

To catch me, you gotta be fast
To find me, you gotta be smart
But to BE ME!! DAMN! You must be kidding

M.C. Hammer learned the hard way, that nOcK can touch this!

Raichor

• TB Premium
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16 Juni 2011, 00:08:08 »
Bare en advarsel folkens: Corsair Force 3 SSD 120 GB er tilbake kalt til fabrikken grunnet HW og Firmware feil av alvorlig grad. Alle enheter er tilbakekalt men ikke 240 gb versjonen foreløpig men anbefaler å unngå inntil videre, de undersøker denne også.

Er pc løs i en ukes tid antakelig mens jeg venter på ny disk, fikk en ocz vertex 3 som erstatning.